I.D.A

Man lever bara en gång, kanske två!

Bilkörning

Publicerad 2009-11-24 23:14:01 i Einar <3

Förlåt till tanten i bonäs...(som visa näven åt mig)

Men jag körde faktiskt bara i 60, och de e inte mitt fel att vägen genom världens längsta by är totalt livs farlig. Och föresten måste jag hålla gas på Einar, annars laddar han dåligt.

Vilka tokar egentligen, bygga om en väg så folk måste köra chickenrace till och från jobbe..

Knäppt!
 
Vore det inte smartare att bygga en cyckelväg el nått vid sidan av vägen istället? Men hur tänkte jag nu??? Det står de ju för fan hus där, 2 mm från vägen på båda sidor.

Jag förstår att vägen jämt har varit  där och sedan blivit asfalterad och bredare. Men de borde väl redan då insett att nästan alla våmhusare skulle jobba i östnor och därmed passera Bonäs. (FMM var väl stort redan då, antar jag)

När de ändå skulle asfaltera, hade dom ju kunnat flytta vägen längre ner mot sjön eller???

Nä men jag e inte bitter, får väl skylla mig själv att jag jobbar i orsa..

Ska fan ta och åka Älvdalsvägen - Björkavägen - Våmhus i fortsättningen!!!


Ha de //I.D.A



Kommentarer

Postat av: stin

Publicerad 2009-11-25 08:35:06

Du har helt rätt :)

Mysigt att du skaffat en blogg så jag kan skratta lite varje dag åt din galna vardag

Love you Kramiz

Postat av: I.D.A

Publicerad 2009-11-25 14:04:16

Ha ha.. Ja ibland måste man få ur sig sina tankar.

Älskar dej oxå gumman, du e bäst! <3

Postat av: Anders

Publicerad 2009-12-02 07:29:23

de där med att flytta vägen har väl diskuterats men de är nå folk som inte vill flytta på den har jag för mig att jag hört. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Jag är som jag är bara, går inte att göra så mycket åt det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela