I.D.A

Man lever bara en gång, kanske två!

Ögonblick

Publicerad 2010-05-03 00:06:14 i Funderingar

På ett ögonblick kan allt förändras.
Man vet aldrig vad som kommer att ske.
Helt plötsligt står man här och fundrar - Jaha, det var som fan.

Tänk om man hade valt en annan väg - Hur hade de då blivit och var hade man då varit....
En sak är du säker, man sitter aldrig fast - även om det känns som om nån skruvat fast en i ett skruvstäd i nån typiskt mörk källare,
men arbetar man sig framåt så inser man det snart att man fakiskt är relativt fri.

Idag fundrar jag på vad det är som gör att man inte tar sig lite, lite längre fram ändå.

Nästa gång ska jag inte fundra så mycket när jag skall välja väg, jag tänker bara ta ett stort kliv ut ur den typiskt mörka källaren och se vart jag hamnar..

Men man kommer nog aldrig dit man vill...och jag antar att det är det som är grejen, man ska väl aldrig få vara riktigt riktigt nöjd!!

Och det är nog lika bra det, för man blir stark av motgångar har jag hört.....

Nä nu ska jag nog ta och göra en massa misstag, så jag lär mig mer..

Kommentarer

Postat av: Fred Åkerströms fru

Publicerad 2010-05-03 07:27:42

Ida. Man kommer alltid tid man vill. Kanske inte i morgon eller nästa dag, men en vacker dag vaknar man upp och tänker lite, och upptäcker att det var PRECIS så här jag ville att det skulle bli. Du är dina tankar, du tänker ditt liv. Tänk positivt, du KAN ALLT, du tar dig precis så lång som du vill. Punkt.

Postat av: I.D.A

Publicerad 2010-05-03 09:05:47

Kloka ord där, Tack!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-03 20:46:48

Det fixar sig Ida med allt ska du se! efter regn kommer solsken även om det kan dröja=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Jag är som jag är bara, går inte att göra så mycket åt det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela