I.D.A

Man lever bara en gång, kanske två!

Och vi rullar vidare...

Publicerad 2012-12-03 19:48:57 i Allmänt

Eller gör jag det? Här på landsbygden är man INGET om man inte har en bil, eller man tar sig i alla fall INGENSTANS utan bil......
 
Som trogna/trogen läsare redan vet, gick min gamla pärla Einars liv icke att rädda. Tråkigt nog, saknar fortfarande den där Fiestan <3 Införskaffade illa kvickt en ny bil - Aina! Hon rullade på bra, inga konstigheter. Endast några små slitageproblem.
 
Tills det kom en vacker, klar, kall, höst kväll.
 
Jag hade fått turen att sluta en timme tidigare, för jag ville göra något mycket trevligare än att jobba (fundera på det ni). Lite små stressad och glad i hågen satte jag mig i Aina - startade och började rulla mot hemmet. Halv vägs på resan tittade jag plötsligt upp på vägen, där var det ingen väg...jag var på väg ut i diket på fel sida om vägen...hastigt fattade jag tag om ratten  - svängde mot rätt sida om vägen...allt hände väldigt hastigt, jag försökte bromsa, det gick inte, jag såg en björk och en stor sten sedan sa det pang boom bang och det tog stop!!!
 
Jag drog i handbromsen (!!!) och klättrade ner från bilen...stod där och tittade i några sekunder...HUR GICK DET?? Hörde jag någon ropa.. Jo tack bra...ehh eller..jo tack. Personen frågade om jag klarade mig. Jo då det gör jag..  Personen cyklade vidare....Stod där sen och kände att det var lite kallt, eller var jag chockad. Tror jag grät lite. Sen ringde jag runt lite, sista samtalet blev till bärgaren... När jag stod där och väntade passerade en "åstnåskall" på cykel och sade detta - MEN ERA A DU DJORT BRA!!! IMPONERANDE! HA HA - När han försvann vände jag mig om och tittade på Aina. Kunde inte låta bli att tokskratta åt eländet.(se bild nedan)
 
En bekant kom förbi och stannade, lyste lite och informerade mig om att motorn nog hade klarat sig.. Härligt tänkte jag. Men hur bärgaren ska få ner den, de vett fan - sa han.
 
Bärgaren kom, en erfaren bägargubbe var det. Fixa det galant!
 
SEN DÅ? Jo sen konstaterade byns bilmekaniker att detta var för dyrt att laga...Försäkringsbolaget köpte Aina och sedan har jag inte sett na nå mer. Inte lika sorgligt denna gång. Aina hade inte samma karisma som Einar.
 
Fick sedan låna bil av en snäll med männinska.
 
Och Nu i detta Nu äger jag en Audi...........!!!!!!!!!!!!!!!!! Och den FÖRBANNADE JÄVLA BILHELVETET har inte fått något namn ännu..Men funderar starkt på Korpen - olyckskorpen. ÅTERKOMMER kanske om detta.
 
ÄNT DE KUL ME (H)JUL!!! Och gott nytt år!
 
 

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2013-06-17 23:43:01

Tråkigt på en sån fin bil. Men tur att du klarade dig helskinnad =). Hoppas du har kunnat skaffa dig en ny bil.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Jag är som jag är bara, går inte att göra så mycket åt det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela