I.D.A

Man lever bara en gång, kanske två!

Beroende

Publicerad 2015-08-28 22:52:59 i Allmänt

Jaha nu var det tre år sedan jag skrev något. 
Och bilen går. Fast inte mer än så. 
 
Jag erkänner, jag är beroende. Snusar två dosor per dag. Fast det är egentligen inget beroende. Jag kan sluta när jag vill. Fast det vill jag inte. Fast jag kan, jag kan välja om jag vill eller inte. Jag väljer -  vill inte sluta. 
Jag är ju bra på att snusa, varför sluta med något man är bra på.
 
Men jag är beroende av batterier. Jag funkar faktiskt inte utan dom. Och inte utan hörapparaterna dom sitter i. Visst har jag väl en liten uns av hörsel, men den är minimal. När jag plockar ur apparaterna blir det dock aldrig tyst, vilket jag saknar. Tystnad. Det piper och tjuter i skallen. De ljuden maskeras av ljuden jag hör med apparat. 
 
Det roliga med alltihop är att varje morgon när jag stoppar i apparaterna så hör jag en liten trudelutt. Start ljudet. Dags för en ny dag. Lite sämre är det när jag ska ta ur dom...Då är det bara en massa toner i skallen. Läste att man skulle låtsas om att tinnitus ljuden inte fanns..Inte så jävla lätt när man ligger vaken och inte kan somna utan typ börjar fundera ut låtar till tonerna.. 😒 
 
Nä nån låtskrivare är jag int. 
 
Varför jag huxflux skriver om detta, helt plötsligt är att jag nyligen varit med om en olycka, högra apparaten har ballat ur. Och då känns det verkligen. Det känns att man faktiskt inte är riktigt hel. Men lite trasig och knasig går väl oxå bra. 
 
Och det absolut bästa med apparaterna är....att jag kan höra vad folk säger, hyfsat bra iaf och att jag kan stänga av, skruva ner, och höja volymen. 
 
So long 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Jag är som jag är bara, går inte att göra så mycket åt det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela