I.D.A

Man lever bara en gång, kanske två!

Flygande inspektion

Publicerad 2009-12-01 22:50:55 i Einar <3

Var på väg till Orsa på personalmöte...
 
Plötsligt möter jag en volvo och han som körde volvon vinkade glatt.. - Trodde jag.
Men insåg en sekund senare efter att jag glatt vinkat tillbaka att han ville varna mig för Herr Polis.

Jag fick nästan tvärnita för att hinna svänga in där Herr Polis stod och vinka in mig. (Insåg då att väglaget börjar bli halt och att det är dags att skruva ner på hastigheten en aning. Och kom då även ihåg att man ska titta framåt och åt sidor när man kör bil)

Jag brukar vara toknervös vid sånna här tillfällen (dessa tillfällen sker ofta), men idag hade jag bältet på. (första gången vid poliskonroll men har aldrig fått böter- NÖJD!! Använder alltid bälte nu för tiden. För jag e faktiskt rädd om mig själv)

Jag vevade (och pressade) ner rutan och sade Hej. Jag fick blåsa, lämna bort körkortet och så tala jag om för Herr Polis att jag hade bältet på mig (som om han inte sett det redan) Sen stängde jag av Einar så jag kunde höra vad de sa. Polis nr 2 fråga om avgasröret var trasigt - Jag sa  - Nä du, helt nytt och de e kopplingen och drivaxeln oxå. - Då vart han tyst.

Polis nr 1 och polis nr 2 gick ett par varv runt Einar.
De bad mig sätta på lyset och jag satt igång både vindrutetorkarna och blinkers innan jag hitta rätt spak. (lite nervig var jag nog ändå)

Flygande inspektion kallas det tydligen, något som jag aldrig varit med om..bara hört talas om.
Efter att snutarna snokat klart runt Einar gick de bort och hämtade en lapp som de sedan gav mig.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt dem..de enda felet de hitta på Einar (skrothög enligt dem) var en tasig lampa!

Där fick dom..

För när de vinka in mig trodde de säkert att de skulle få ge mig - KÖRFÖRBUD.

Men icke...



Kommentarer

Postat av: Morgan

Publicerad 2009-12-02 09:57:48

Coolt, att du klarade det. (Blåsningen alltså, du verkade lite drucken på mötet)... Einar kan.

Postat av: Elin

Publicerad 2009-12-02 19:41:00

Hej! Einar kan du nog räkna med i vått och torrt;)

såg att du kommentera på min blogg =)hörde att du också skulle till ishallen på juldagen vad kul! vi hörs kramar

Postat av: Anna Pluran

Publicerad 2009-12-11 16:15:04

Jag skrattar så jag gråter när jag läser detta!!! BRA skrivet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Jag är som jag är bara, går inte att göra så mycket åt det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela