I.D.A

Man lever bara en gång, kanske två!

Höga kantstenar borde förbjudas..

Publicerad 2009-12-06 14:33:46 i Einar <3



Min Pärla Einar - 05 första vintern





 Fredagen den 4 december 2009 dödförklarades Einar. Min älsklingsbil.

Det var på natten mellan tors - fredag det hände.
Vi var på väg hem från jobbet i Orsa, då det bara slant till i "spiran" rondellen. Kunde varken styra eller svänga - det var snorhalt.

Vi for rätt in i trottoarkanten, fälgen tog smällen. Jag hade tur att min kära arbetskollega kom efter mig. Vi rullade bort Einar från vägen..
Jag tyckte det såg hyfsat bra ut. Tänkte att det bara var att byta däck...

Morgonen där på ringde jag runt och kolla om det fanns ett 12 tums vinter däck.
Inte det inte.

Ringde till grabbarna på ORSA BIL OCH TERRÄNG..
De ställde upp med att åka bort och titta till Einar.
De beställde ett däck åt mig och sa att de kunde hissa upp Einar och titta närmare på det.
Jag åkte dit, vi hämta Einar (det gick att köra i sakta mak).

Einar hissades upp...

De trevliga grabbarna, såg lite besvärade ut, frågade om Einar var försäkrad o.s.v..
-trafikförsäkrad-

Hjulet hade förflyttas en dm bakåt och drivaxel och spindeled och karros och skärm var misshandlade..=(

De sa rakt ut att de var kört, det förstod jag oxå. När jag såg eländet.
Jag börja grina och ringde Far.

BIL OCH TERRÄNG Gubbarna sa att Einar fick stå utanför verkstan till vi hämtar honom...
-snyft-

De avbeställde det nya däcket.

Jag tackade och gick snyftande därifrån..
Jag gick till jobbet, ett antal timmar för tidigt. 
Ringde Far igen, Far sa att jag skulle ringa till skroten...
Jag ringde skoten, de kunde ta emot Einar..
-snyft-

Far sa att han och farbror Klas kunde hämta Einar på en släpvagn.

Jag funderar på vad jag ska behålla för del av Einar..Men det är ju Einars själ jag vill ha kvar.
Mor tycker jag beter mig som Öman..Han jämförde kor med bilar o.s.v..Men Einar var ju som ett barn för mig. Man tvättar, man matar, man älskar och man tar den till "doktorn", o.s.v..

Jag vill tacka alla som stöttat mig i detta.
Ett speciellt stort tack till ORSA BIL OCH TERRÄNG (Markus & Magnus)
Till Mor, Pappa Mats, Far, Peter H och syskon.

Och ett stort tack till LAGGEN som lånar ut sin bil till mig..

Nu ska jag leta efter en ny bil, med hjälp av min snälle Far!

Ni kanske tycker jag e löjlig, men Einar hade en personlighet utan dess like, nästan som om han var mänsklig...

Han förstod mig....


R.I.P Einar <3

............................och vad ska jag nu skriva om............................?

Kommentarer

Postat av: Emelie Björck

Publicerad 2009-12-06 14:47:48

Nej! Vad tråkigt att höra Ida..

Hoppas du hittar en bra bil som får duga som Einar-substitut,även om det känns omöjligt!

Kram kram

Postat av: Nina S

Publicerad 2009-12-07 12:15:12

R.I.P Einar! Jag förstår att det är jobbigt Ida. Hade själv en Fiesta från -79 som hängde med mig länge! Fick den av pappa då jag tog körkort och fick sälja iväg den sen för den började kosta för mycket... Men jag kunde inte var med när de som skulle köpa pärlan kom, var inne och snyftade istället... Det verkar vara nåt speciellt med de där gamla Fiestorna! <3

Kram från Nina

Postat av: I.D.A

Publicerad 2009-12-07 20:16:47

Ja verkligen, de är alldeles alldeles underbara..



Postat av: Anna Ljudén

Publicerad 2009-12-09 19:42:25

Men I.D.A, förstår verkligen att du är ledsen. Men grymt roligt skrivet!!

Postat av: Nina S

Publicerad 2009-12-22 11:25:57

Håller med dig Anna! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Jag är som jag är bara, går inte att göra så mycket åt det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela